عمومی

چگونه یک تیلر خوب و ارزان بخریم؟

تیلر کولتیوتور یک دستگاه رایج در کشاورزی است که عمدتا برای عملیات خاکورزی در باغ­ها و زمین­های زراعی کوچک و همچنین مزارع زعفران استفاده می­شود.
این دستگاه عمدتا در دو نوع بنزینی و دیزلی (گازوئیلی) در توان­های مختلف در بازار موجود است.
برای مثال ما در سبزپوشش تیلرهای بنزینی و دیزلی از 5 اسب بخار تا 12 اسب بخار را به مشتریانمان عرضه می­کنیم.
نحوه کار تیلرکولتیواتورها به این صورت است که از دو چرخ برای تردد بهره می­برد و در زمان کار تیغه­ های خاکوارزی که بر روی دو شفت سوار شده ­اند بجای چرخ­ ها نصب می­شوند و در زمان کار در باغ یا مزرعه دستگاه بر روی تیغه­ ها حرکت می­کند.
تیغه ­ها در این حالت هم نقش کندن، همزدن و خرد کردن خاک و هم در نقش چرخ برای تردد دستگاه عمل می­کنند.
از طرفی وزن سنگین دستگاه بر روی تیغه ­ها باعث می­شود تا عملیات خاکورزی بخوبی و در عمق مناسب و موردنظر انجام شود.

از این دستگاه می­توان برای عملیات شخم زنی با نصب گاوآهن، ایجاد جوی و پشته با نصب نهرکن، حمل بار تا 1 تن با نصب تریلی، انجام عملیات سمپاشی با نصب پمپ سمپاش به شفت PTO دستگاه، امکان راه اندازی پمپ آب و حتی برداشت برخی از محصولات ریشه ­ای مانند سیب زمینی، سیر، پیاز و … با نصب دنباله بند مخصوص آن استفاده کرد.

این قابلیت­های بسیار خوب سبب شده است تا تیلرکولتیواتور یکی از دستگاه­ های پرطرفدار در بین کشاورزان باشد.
همکاران ما در بخش فروش سبزپوشش می­گویند که اغلب کشاورزان هنگام مراجعه برای خرید تیلرکولتیواتور همواره به دنبال بزرگترین و قویترین دستگاه هستند.
اما آیا این شیوه انتخاب دستگاه تیلرکولتیواتور صحیح است؟ یا اگر صحیح نیست چگونه باید با کمترین هزینه بهترین تیلر کولتیواتور را خرید؟
در این مقاله از سبزپوشش به شما مختصر و مفید می­گوییم چگونه یک تیلر خوب و ارزان بخریم.

انتخاب تیلر مناسب با توجه به ظرفیت کاری شما

قبل از خرید تیلر، بهتر است به فروشنده بگویید که مساحت باغ یا زمینی که قرار است بر روی آن کار کنید، چقدر است؟ این سوال را ما همیشه از مشتریان خود در سبزپوشش می­پرسیم.

ظرفیت کاری بالا نیاز به دستگاه قوی­تری دارد. برای مثال برای زمین 1 هکتاری خریدن یک تیلر بنزینی با توان پایین (مثلا 5 اسب بخار)  مناسب نیست، زیرا به دلیل بالا بودن حجم کاری شما، استهلاک دستگاه بیشتر است و باید هزینه ­های تعمیر و نگهداری بیشتری بپردازید.

اما اگر ظرفیت کاری شما پایین است بهتر است از دستگاه­های سبک­تر استفاده کنید.

انتخاب تیلر مناسب با توجه به موقعیت زمین و باغ و نحوه دسترسی به آن

یکی دیگر از مواردی که باید به آن توجه کنید، محل زمین ی باغ و نحوه دسترسی به آن است. برای مثال اگر زمین و باغ شما در یک موقعیت کوهستانی، شیبدار و یا ارتفاع بلند قرار دارد و امکان تردد و حمل و نقل دستگاه در آن راحت نیست، بهتر است از دستگاه­های بنزینی و یا دیزلی با توان پایین استفاده کنید. زیرا این دستگاه­ ها در مقایسه با تیلرهای 10 و 12 اسب بخار وزن سبکتری دارند و کار با آنها بسیار راحت­تر است. اگر موقعیت زمین و باغ شما در چنین وضعیتی است ولی مساحت کاری شما زیاد است، بهتر است در طی چند روز با همان دستگاه کوچک بر روی زمین کار کنید تا ضمن انجام علیات خاکورزی، استهلاک دستگاه به حداقل میزان خود برسد.

انتخاب تیلر مناسب با توجه به هدف کاری شما

برخی از مشتریان ما در سبزپوشش کارشان ارائه خدمات کشاورزی به کشاورزان است. پس اگر هدفتان از خرید دستگاه صرفا انجام کارهای کشاورزی خودتان است، باید متناسب با مساحت زمین و موقعیت آن دستگاه تهیه کنیدولی اگر قصدتان از خرید تیلرکولتیواتور ارائه خدمات کشاورزی به کشاورزان و کسب درآمد از این طریق است، بهتر است از یک دستگاه قوی و از نوع دیزلی (مثلا 10 یا 12 اسب بخار) استفاده کنید.

انتخاب تیلر مناسب با توجه به خدمات پس از فروش

حتما در زمان خرید تیلرکولتیواتور به این موضوع توجه کنید و از فروشنده بپرسید که اگر دستگاه دچار خرابی شد، قطعات موتوری، گیربکسی و غیره تیلر کولتیواتور شما را دارد؟ نوع برندی که تهیه می­کنید نیز بسیار مهم است و صرفا بخاطر ارزان بودن، هر دستگاهی را نخرید. زیرا برخی از برندهای موجود در بازار ناشناخته و متفرقه هستند و قطعات آنها در بازار پیدا نمی­شود. اهمیت خدمات پس از فروش بسیار مهم است، زیرا اگر دستگاه شما دچار خرابی شود و قطعه آن پیدا نشود، علاوه بر از کار افتادن دستگاه و ضرر مالی آن، عملیات کشاورزی شما که در آن فصل خاص باید انجام شود نیز به تعویق می­افتد و ممکن است صدمات جبران ناپذیری به شما و مزرعه و یا باغ بزند. به همین دلیل است سبزپوشش علاوه بر گارانتی معتبر شرکتی به دستگاه­های خود خدمات پس از فروش 10 ساله ارائه می­دهد. زیرا سبزپوشش دارای یکی از بزرگترین شعب خدمات پس از فروش تیلرکولتیواتورها در ایران است و قطعات کلیه قسمت­های دستگاه­هایی که عرضه می­کند را دارد.

انتخاب تیلر مناسب با توجه به تعمیر و نگهداری

اگر شما هم از آن دسته افرادی هستید که تمایل دارد تیلرکولتیواتور پرقدرت و بزرگ بخرد، بهتر است قبل از خرید این موضوع را بدانید که علاوه بر ظرفیت کاری شما و مواردی که در بالا به آن اشاره کردیم، اطلاع از قیمت قطعات دستگاه و برند شما هم بسیار مهم است. برای مثال اگر یک تیلرکولتیواتور 7.5 اسب دیزلی  جوابگوی کار شما است، خرید یک دستگاه 10 اسب حتی اگر اختلاف قیمت زیادی هم نداشته باشند، کار درستی نیست. زیرا اگر دستگاه شما دچار خرابی شود، هر چه دستگاه شما پرقدرت­تر و توان بیشتری داشته باشد، قیمت قطعات و هزینه تعمیر آن نیز بیشتر است. پس در زمان خرید حتما به این مورد نیز توجه کنید.

انتخاب تیلر مناسب با توجه به نوع محصول و شیوه کشت

یکی دیگر از موارد بسیار مهم در انتخاب و خرید تیلر نوع محصول شما در زمین و یا باغ است. برای مثال در باغ زرشک به دلیل نوع و ماهیت درخت زرشک و یا حتی در باغ انگور، امکان تردد دستگاه­های بزرگ و سنگین وجود ندارد و حتما باید از دستگاه­های سبک­تر که کاربری راحت­تری دارند استفاده شود. یا اگر شیوه کشت شما بگونه­ای است که کرت بندی­های کوچک و زیادی در سطح زمین ایجاد کرده­اید، استفاده از دستگاه­های سنگین ممکن باعث خرابی کرت­های شما شود، زیرا هر چه دستگاه تیلر کولتیواتور بزرگ­تر باشد، سنگین تر است و کنترل آن نیز سخت­تر می­شود.

توجه به موارد بالا در هنگام خرید تیلرکولتیواتور بسیار مهم است. این اطلاعات حاصل سا­ل­ها تجربه فروش و عرضه انواع تیلرکولتیواتورهای در توان­ها و برندهای مختلف در سبزپوشش است که همکاران متخصص و مجرب ما در اختیار شما قرار داده­اند. به تجربه ما اعتماد کنید.

 مجموعه سبزپوشش علاوه بر عرضه انواع تیلرکولتیواتورهای باکیفیت در برندها و توان­های مختلف، دارای یک شعبه بزرگ خدمات پس از فروش است که به دلیل داشتن قطعات تمام دستگاه­های خود، به تمامی دستگاه­های عرضه شده در این مجموعه خدمات پس از فروش 10 ساله می­دهد.

بازگشت به لیست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *